pátek, září 08, 2017

Čtete recenze z fashion weeku?


Jednou v životě jsem na fashion weeku seděla vedle člověka, co si psal poznámky. Všichni koukali, fotili si molo, sebe, svoje boty, ruce a ta žena tam seděla a psala si poznámky. Měla poznamenané jméno designéra a u toho jaké dojmy z toho má. Takže třeba:

Michael Kovacik 
- modelka Simona Krainová 
- elegantní, ženské křívky 
- černá v hlavní roli 
- bílá 
….. 


Fascinovalo mě to a v ten moment jsem se cítila jak největší amatér, což ostatně jsem, nebudem si nic nalhávat, ale to ještě neznamená, že se tak musím cítit!


Jaká je vlastně práce návštěvníků fashion weeku? Poskytnout dostatečný vizuální obsah? Nebo je naší prací i umět shrnout jednotlivé kolekce tak, aby si z nich mohl odnést něco i někdo další? Máme si hrát na kritiky a nějak to ohodnotit, aby designéři věděli, že si nenecháme naservírovat úplně všechno? Stačí říct, že “Laformela byla fantastická! A Odivi klasicy nezklamali.” a nebo je to informace, co kolem nás vytvoří iluzi znalců, ale neřekne vlastně nic podstatného? Ale hlavně - čte nekdo vůbec recenze z fashion weeku? Zajímá někoho názor nějakého individua na model díky jehož fotografii by si ten názor mohll udělat každý svůj?

Když jsem byla malá zbožňovala jsem čtení recenzí na různé přehlídky. Chtěla jsem vědět, co si kdo myslí o koloekci X. Jenže vždycky se mi zdálo, že tomu nerozumím. Po každé recenzi jsem se cítila tak male. Nerozumněla jsem pojmům nerozuměla jsem jak to a to v tom daném modelu mohl vyčíst. Naučila jsem se pár frází, které všichni používají a také je zkouším používat a jen se modlím, že každému také bude chybět ta odvaha aby se mne zeptal “proč?” a “co?”. Když jsem začala psá recenze sama rozhodla jsem se, že budu předávat všechno tak, jak to vidím, aby to bylo přístupné všem normálním smrtelníkům, aby se nemusel čtenář cítit tak male jako já.

A proto mne zajímá vás názor na fashion week. Čtete recenze? Co z celého fashion weeku na internetu popř. v magazínech vás baví nejvíc?

Štítky:

Komentáře: 0:

Okomentovat

Každý názor se počítá!

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka