pondělí, února 05, 2018

Chyby při používání kokosového oleje



*Hlas Reye Korantenga v televizních novinách* A máme tu teď zprávu, která se týká možná i Vás. Avokádo, které si přes několik let drželo svůj post super balzámu a univerzálního řešení na všechny problémy, teď bylo poraženo kokosovým olejem. V nákupním košíku většiny mileniálů teď najdete dvě sklenice kokosového oleje, jedna do kuchyně a jedna do koupelny. Víc nám o tom řekne PJ.

Díky Reyi. A teď zase pro změnu vážně. Zdá se, že najednou se většina kosmetických příprávků dá nahradit kokosovým olejem. V CELÉM. TOM. ŠIROKÉM. MĚŘÍTKU. Naolejuj se, zabal se do pyžama a ráno se vzbudíš vyživená a jemnější. Jemnější i uvnitř. Kecám. Nespraví to tvou zchátralou osobnost, ale skutečně to zvlhčí i kůži co vypadá jako rozpraskaný betonový chodník a stejně tak důležité je, že ti to dodá i aroma mladého kokosu.
A co obličej, vlasy, zuby, kůžička kolem nehtů? Je kokosoový olej skutečně všelék na všechno? Jaká je PRAVDA za používáním kokosového oleje jako kosmetického přípravku. Četla jsem už tolik seznamů, kde se kokosový olej pyšnil názvy jako “přírodní deodorant” a nebo jako “nejlepší lubrikant”. Také jsem slyšela jak je to lepší než kdejaká zubní pasta. Jaké jsou největší chyby, když se ponoříte do sklenice kokosového oleje a nemůžete se z toho dostat ven?


Chyba 1: Používání kokosového oleje na OBLIČEJ


Můžete se někde dočíst buď v diskuzním fóru nebo na …nějakých… stránkách, že kokosový olej je prostě super jako hydratační sérum na obličej. Je táááák přírodní a to je ten spárvnej život. Ale… ne.
Zkusila jsem to jednou, naštěstí jsem si pak koupila nový hydratační krém, který jsem už dlouho chtěla zkusit a tak jsem na to zapomněla. Kdežto můj kamarád nebyl tak nestálý jako já.
Kokosový olej, dámy a pánové, vám zanese póry. Také to rozhodně není cesta pokud máte mastnou pleť nebo akné. Nebo lehce mastnou pleť. Pokud na sobě právě teď máte kokosový olej, udělejte si peeling a přestaňte s tím. Většina typů pleti kokosový olej nestihne. Krom těď exxxtra suchých, které zanesené póry netrápí. Pak je to ok.
Jednou jsem se o tomto tématu bavila s kosmetičkou, která rozhodně nedoporučuje používat na pleť pouze jednu látku. Pokud se rozhodneme používat pouze kokosový olej ochudíme se o spoustu dalších přírodních produktů a vitamínů, ze kterých si pleť může vzít tu výživu, kterou potřebuje.


Chyba 2: Odličovač


Haha! Mám vás. To rozhodně není chyba. Trošička kokosového oleje na vatovém tampónku a makeup je dole. A jestl máte citlivé oči tak tím spíš tam nevidím problém, protože když se vám tam dostane troška kokosového oleje ani si toho nevšimnete.
Jediné co je důlěžité jej potom důkladně opláchnout, aby jsme se vyvarovali chybě 1.


Chyba 3: Kupovat rafinovaný kokosový olej jen tak náhodou


Jestli mě můj veganský měsíc něco naučil, tak to bylo číst etikety u všeho, co jsem kupovala. Dřív bych pravděpodobně vzala jakkoliv kokosový olej, protože hej všechny vypadaj stejně. Ale je to blbost, když ho chcete používat jako něco, co má tělu něco dodat, tak potřebujete ten extra panenský, který nebude rafinovaný a bude obsahovat všechny ty kyseliny, co chceme.


Chyba 4: Masírovat si jej do kůže jako vlasovou masku.


Tady hodně záleží s čím se potýkáte, ale ve většině procentech se obávám, že kokosový olej není ta správná volba. Kamarádka, co měla suché vlasy z různých barevných experimentů, se “léčila" kokosovým olejem. Jo, vlasy pak rozhodně neměla suchý, ale nahradila jen vysušené vlasy za vlasy mastné a to úplně není ono.
Jednou jsem si nechala kokosový olej přes celý den a noc, co jsem byla doma, následující den jsem šla s úžasně mastnými vlasy. Nemůžu nic říct, bylo to hodně punk-rock, bylo to hodně vypovídající o tom, co si myslím o pondělcích, ale přesto se lidi na mě dívali dost pofidérně, když jsem vyprávěla pořád dokola “To je kokosový olej, já ho myla a myla a prostě nešel dolů.”
Myslím, že ten boom s kokosovým olejem vznikl právě především kvůli tomu, že se začalo říkat, že je dobrý na vlasy a on je, to neříkám. Ale mluvíme tu o malém množství na konečky a nechat to ať si poradí, ale ani tak jej nenechávejte hodiny.
Poud máte nějaké pochyby nebo námitky, prosím směřujte jej na svého vlasového poradce.


Chyba 5: Používat jej místo zubní pasty.


Můžete. Údajně bělí, to nemohu potvrdit. Zuby bělí i citron nebo slupka od banánu (nedoporučovala bych ten citron nějak moc). Ale rozhodně je to dobrá alternativa místo zubních past s fluoridem, kterej fakt, ale FAKT neni dobrej a je téměř ve všech zubních pastách. Dala jsem kokosovému oleji jako zubní pastě měsíc, nevydržela jsem to ten měsíc, přiznám se. Znám lidi, co nepoužívají nic jiného než kokosový olej na čištění zubů, ale já osobně po ránu porstě nesnesu pocit mastného oleje v puse.


Chyba 6: Lubrikant


Neexperimentuj. S. Ničím. Tam. Dole.





Štítky: ,

Komentáře: 10:

V pondělí, února 05, 2018 , Blogger Jeanette K. řekl...

Jako zubní pastu (nebo teda ne jako náhradu, ale spíš jako takovej doplněk na to slibovaný bělení zubů) jsem to zkusila, vydržela jsem to asi tři dny, ten nechutnej pocit v puse bych fakt nevydržela, to už bych si radši čistila zuby s tou hnusnou slanou pastou Parodontax :D

já chci POEzii

 
V pondělí, února 05, 2018 , Blogger PJ řekl...

Já ti fakt rozumim :D Já to vydržela týden. Pak jsem se přistihla, že jsem si ráno "zapomněla" vyčistit zuby radši. Naštěstí jsou dobrý pasty z Lush, který přinesl přítel, takže mu je teď beru a nebo plánuju vyzkoušet od aesop. Ale kokosový olej fakt obdivuju kdo vydrzi :D

 
V pondělí, února 05, 2018 , Blogger Klarissa řekl...

Na odličování je to top, zubní pastu si chci teďka udělat (jakože splácat dohromady různý věci, který poradí všemoudrý internet :D) ale na nic jinýho bych si to snad ani netroufla používat :D

 
V středa, února 07, 2018 , Blogger Dominica řekl...

ja som sa tak nad tym kokosovym olejom ani nezamyslala ako cele internety az som stretla raz portoricanku, boli sme v portugalsku na tripe a cirou nahodou potom bola s nami na izbe v hosteli a jej jedina kozmeticka vec, ktoru pouzivala a mala so sebou na cestu po europe bol prave ten kokosovy olej a este to veru bola chodiaca reklama na zdravie, tak clovek sa potom zamysli :D iste treba zvazit aj geny,ale daco na tom kokosovom oleji bude asi.
no skusala som ho na tvar ale mne ju teda vysusoval (?! :D) a osvedcil sa mi prave na problematicke miesta, zapaly, ale uz som sa na to vykaslala, radsej krem. :D

 
V středa, února 07, 2018 , Blogger Viki řekl...

super užitočný článok :P tiež som ho používala ako vlasovú masku ale teda...už to viac neurobím :P

My Supercalifragilisticexpialidocious Diary | Live Better, Love Harder & Cure Hangovers

 
V středa, února 07, 2018 , Blogger PJ řekl...

Vysušoval? Pane jo, to slyším poprvé. :D

 
V středa, února 07, 2018 , Blogger PJ řekl...

Úplně rozumím :D

 
V pátek, února 09, 2018 , Blogger Sova řekl...

Poslední bod je gól. :D:D
Já si ho pořídila jen kvůli vlasovým konečkům, abych je zcelila. Nic víc, nic míň. :D

 
V pátek, února 09, 2018 , Blogger PJ řekl...

Dobře děláš, ženo! :D

 
V čtvrtek, března 03, 2022 , Blogger cameocadarette řekl...

How to play roulette at the MGM National Harbor
› play-roulette › play-roulette 경기도 출장마사지 Nov 20, 2018 — Nov 20, 2018 Online Roulette at MGM National Harbor 제주 출장마사지 - Learn about the benefits and limitations of 충청남도 출장샵 the game 태백 출장안마 and make sure to 울산광역 출장샵 play responsibly.

 

Okomentovat

Každý názor se počítá!

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka